Ahlan wasahlan ke taman mawar berduri ^_^ puteri penyejuk_mata umi & baba tercinta..^_*

~ruangan taman mawar berduri yang dipagari dengan iman dan taqwa~

"ruangan taman untuk sang puteri berkongsi madah,pengalaman,cerita,ilmu dan lain-lain lagi"

Friday, January 15, 2010


Tip-tipku dapat ANUGERAH dekan sem 1.....


1.JAGA HUBUNGAN NGN ALLAH.


2.JAGA HUBUNGAN NGN MANUSIA.


3.JAGA HUBUNGAN UMI DAN BABA(INSYA-ALLAH SENTIASA NYATAKAN SAYANG PADA MEREKA=SEMUA AKTIVITI DI KOLEJ INSYA-ALLAH UMI TERUTAMANYA TAHU(MY MOTHER IS LIKE MY BEST FRIEND)-WAL HAL MASALAH KAWAN,AKTIVITI PERSATUAN ,PERASAAN N LL.


4.BERKONGSI KEGEMBIRAAN KALAU DIPUJI LECTURER NGN FAMILY(X MAHU MENUNJUK,TAPI TUK BERITAHU ANAKNYA INI SEORANG PLJR MUSLIMAH YANG 'PENYEJUK MATA' MEMANDANG DENGAN AKHLAK YANG MULIA N BERSUNGGUH TUK NGHRPKAN KEREDHAAN ALLAH.


5.SENTIASA PERBAIKI NIAT DAN JELAS=UNTUK MENCARI KEREDHAAN ALLAH,YUK MENYEBARKAN ILMU BERGUNA YG DIPEROLEH DAN MENGAMALKANNYA.


6.DEKATI PENSYARAH DAN BERTANYA JIKA ADA SOALAN.


7.BACA BUKU SEBELUM KELAS.


8.TUNPUKAN PERHATIAN DI DALAM KELAS.


9.STUDY GROUP.


10.HADIRI USRAH KAT MASJID,HALAQOH CINTA,DISKUSI KAMPUS DAN MAJLIS

ILMU_TRY AVOID TO BE EXAM ORIENTED STUDENT_


11.JOIN CLUB SOCIETY.(kwn2 selalu ckp:x yah r aktiv2,da la kecil,lincah sgt nak ikt itu,ikt ini,t x dapt study.....lalu saya berkata:kalo saya x buat apa2 tuk agama x best,cam ada sahaja yang x kena n kurang,kalo bab study,insya-Allah time study kita le bljr-lojiknya= kalo kita aktif mesti kita takut pljarn terjejas,rentetan itu,mesti kita mau top up masa busy kita 2 kan??hehe berbanding x buat apa-apa,kita dalam keadaan yg selesa...tapi yg pntng pandai bagi masa....akhirya keputusan pun keluar...rakan-rakan tersebut pun berkata lagi:Ain,ko ni aktif2 tinggi gak pointer,x cam kami yg x aktif dok kat bilik,enjoy n relax ni..=itulah yang dinamakan yakinlah dengan janji Allah..jika kita bantu agama Allah,maka Allah akan bantu kita.


12.SELALU BERIKTIKAF KAT MASJID N LIBRARY.

JAWAB SOALAN LEPAS N KAJI.


13.KONGSI ILMU YG ADA DGN KWN2 YG LAIN...._saya berpendapat:kalau saya x bg kongsi ilmu saya,kalau saya mati semua orng x kan tahu ilmu yg saya ada x dap diteruskn dan rasa bahagi n tenag kalau dapt tolong orang lain...


14.SETIAP KALI SEBELUM MASUK EXAM:insya-Allah mesti call umi n baba n kak Rabiatul n Kak Farhanah untuk minta restu n didoakn serta adik2ku najwa,farhan n solehah yg tercinta.


15.Berjumpa ngan lecturer kalau ada masalah.


16.Sentiasa bersama dengan my boy friend=Al-Quran(x yah nak sibukkan diri ngn cinta manusia yg penuh penipuan dan tak kekal sblm sampai masanya-tapi.bercintalah dgn Allah,pasti x mengecewakan.


17.AKTIF DALAM KELAS(azam saya nak jadi pendiam x tercapai2..hehehe..dalam majlis ilmu n dlam kelas saya memang x kan segan kalau bab cari ilmu ni...tapi,kalo kat luar adalah gak batasnya.


18.SENTIASA BAGI SALAM KAT SEMUA ORG YANG KITA BERSELISIH(TERUTAMA MUSLIMAH)TP KADANG2 TGK TIME GAK LA..SLNG MENDOAKAN.logiknya=bila kita jumpa orng nak bagi salam mesti senyum kan..jadi bila kita muka ketat(kepala penuh berserabut,saudara kita akan mendoakn kita(kita bg salam dulu,sunat=org jwb=Wajib)hehehe.biarpun org ckp kta 'adik assalamualaikum'...salingan...masa saya sekolah form 2 n 3..saya bersekolah kat sekolah biasa dan terkenel ngn masalah sosial dll.cara dakwah yg plg simly saya guna ialah bagi salam.sehinggakan bila sy jum pa pada hari lain dorang dulu yg beria-ria mahu bg salam dulu...


19.DA USAHA,DOA SO,TAWAKAL KPD ALLAH..

(INI SAHAJALA YG MAMPU SAYA KONGSI..WALLAHUA'LAM..maaf guna bahasa rojak

No comments:

Post a Comment