Ahlan wasahlan ke taman mawar berduri ^_^ puteri penyejuk_mata umi & baba tercinta..^_*

~ruangan taman mawar berduri yang dipagari dengan iman dan taqwa~

"ruangan taman untuk sang puteri berkongsi madah,pengalaman,cerita,ilmu dan lain-lain lagi"

Saturday, November 21, 2009



JENICARR @ AUFIAH AZ-ZAHRA
Posted by: Abu Nuha on: 25 September 2009
In: Aqidah Dakwah Muallaf
Comment!
Suasana raya kali ini tambah meriah dan istimewa buat saya, keluarga Ust Rafihi dan khususnya diri Jenicarr Yado.
Setelah berziarah raya di rumah Abg Zulkifli Zakaria di Taman Olivia Kepayan, Ust Mad Sepanggar di Luyang dan Angah di Putera Perdana, kami sekeluarga meneruskan perjalanan ke rumah Ust Rafihi.
Di rumah Ust Rafihi, beliau sekeluarga dan Jenicarr sudah menanti. Saya dan Abang Aminuddin TPJ3 datang sekali. Setelah selesai menjamu selera dan Ust Amir Hamzah sekeluarga tiba, kami memulakan acara.
Ust Rafihi mempersilakan saya memimpin majlis dengan Jenicarr diapit dua anak Ust Rafihi berada di hadapan saya. Di sisi saya ialah Ust Amir, Abang Amin dan Ust Rafihi sendiri.
Saya menjelaskan kepada beliau secara ringkas keindahan Islam, khususnya perkara rukun iman dan rukun islam yang menjadi dasar agama ini.
Dipendekkan cerita, malam itu Jennicarr, 18 tahun memeluk Islam dengan sukarela di hadapan kami. Pelajar tingkatan 6 rendah SMK Badin Tuaran ini merupakan sahabat baik kepada anak Ust Rafihi.
Katanya, minat membaca buku bercorak agama, pergaulan dengan teman muslim antara yang mendorongnya memeluk Islam.
Paling jelas, rakan-rakan muslimnya telah menunjukkan akhlak yang betul sehingga menarik perhatiannya kepada Islam.
Sebelum kami pulang, Ust Rafihi mengisytiharkan Jenicarr atau nama barunya Aufiah Az-Zahra diambil sebagai anak angkatnya. Mereka sekeluarga khususnya anak-anak perempuannya akan membimbing Aufiah memahami agama ini.
Label: , , =dari blog ustaz abu nuha.

No comments:

Post a Comment